"Een geloofwaardig concept waarin wonen, werken, detailhandel, horeca en maatschappelijke voorzieningen onderling goed verweven zijn en waar ontmoeting gestimuleerd wordt."
De Zwarte Hond heeft de competitie gewonnen voor uitbreiding van winkelcentrum Stadshagen in Zwolle. Samen met Dura Vermeer, Lidl en Bzzzonder maakte De Zwarte Hond een plan om dit centrum te ontwikkelen tot een nieuw stadshart in Zwolle. Dat past bij de grootste wijk van de stad, die op korte termijn zal doorgroeien tot 30.000 inwoners; een kleine stad op zichzelf. De gemeente Zwolle oordeelde onder meer: ‘De architectuur is op alle schaalniveaus van het plan consistent ontworpen en gedetailleerd.’
Met bijna een vijfde van de Zwolse bevolking en een eigen treinstation komt Stadshagen qua grootte in de buurt van een gemeente als Meppel. Dat vraagt om een levendig stadshart, met voldoende maatschappelijke voorzieningen, wonen, parkeren, openbare ruimte en uitbreiding van het winkelaanbod. Een stadshart waar je niet alleen boodschappen doet, maar ook graag verblijft, mensen ontmoet en inspiratie vindt. De gemeente noemt het plan van De Zwarte Hond ‘een geloofwaardig concept waarin wonen, werken, detailhandel, horeca en maatschappelijke voorzieningen onderling goed verweven zijn en waar ontmoeting gestimuleerd wordt’.